23 Şubat 2011 Çarşamba

FEN VE TEKNOLOJİ TESTİ 1

1. Aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır ?
görme organımız gözdür
ışıksız ortamda görme olayı olmaz
ateşböceği doğal ışık kaynağıdır
ay ışık kaynağıdır
Bilmiyorum

2. Aşağıdaki maddelerden hangisi doğal maddedir?
beton
kurşun kalem
kaynak suyu
silgi
Bilmiyorum

3. Aşağıdakilerden hangisi madde değildir?
un
hava
ışık
su
Bilmiyorum

4. Maddeler kaç halde bulunur?
1
2
3
4
Bilmiyorum

5. Katı maddelerin şekil almış haline ne denir?
Eşya
Madde
Cisim
Malzeme
Bilmiyorum

6. Aşağıdakilerden hangisi sıvı maddelerin hacmini ölçmede kullanılır?
Eşit Kollu Terazi
Cetvel
Termometre
Dereceli Kap(Silindirik)
Bilmiyorum

7. Aşağıdaki maddelerin hangisi bir yönüyle diğerlerinden farklıdır?
Ayakkabı
Mobilya
Tahta
Diş fırçası
Bilmiyorum

8. Verilen ifadelerden hangisi erimeye örnektir?
Tuzun su içine atılıp karıştırılması
Demir tozlarının kum içine atılıp karıştırılması
Mumum bir kaba konulup ısıtılması
Sütün içine kahve konulup karıştırılması
Bilmiyorum

9. Bir maddeyi ısıtınca hangi kaba koyarsak onun şeklini aldığını görmekteyiz. Bu madde ısıtılmadan önce ne haldeydi?
katı
sıvı
gaz
akıcı
Bilmiyorum

10. Dışarıdan baktığımızda içerisini göstermeyen maddelere ne denir?
Saydam
Esnek
Opak
Berk
Bilmiyorum

11. Aşağıdaki maddelerden hangisi mıknatıs tarafından çekilmez?
Demir tozu
Toplu iğne
Altın
Çivi
Bilmiyorum

12. Aşağıdaki maddelerden hangisi doğaldır?
Çatal
Gömlek
Elma
Sıra
Bilmiyorum

13. kış mevsiminde yanmayan bir sobanın üzerine koyulan 5 gram ağırlığındaki buz kütlesi 14 dakika sonra hangi hal veya halleri alır?
Gaz halini alır.
70 gram su olur.
buhar olup uçar.
Yaklaşık aynı miktarda su olur.
Bilmiyorum

14. Ampulü kim bulmuştur?
albert einstein
thomas edison
kristof kolomb
louis pasteur
Bilmiyorum

15. Aşağıdaki madde ve cisim eşleştirmelerden hangisi yanlıştır? Madde Cisim
bakır cezve
. su su buharı
toprak testi
. altın bilezik
Bilmiyorum

16. Mıknatıs hangi maddeleri çeker?
Bakır
Altın
Gümüş
Demir
Bilmiyorum

17. Huriye derin dondurucudan çıkardığı buzun bir süre sonra su haline geldiğini gördü.Bu olayın sebebi nedir?
Buz ısı vererek su haline gelmiştir.
Buz ısı alarak su haline gelmiştir.
Buz buharlaşarak su haline gelmiştir.
Buz yoğunlaşarak su haline gelmiştir.
Bilmiyorum

18. 100 mL su alan kabın içinde 70 mL su vardır. Bir taş parçası kabın içine atıldığında 10 mL su taşıyor. Buna göre taşın hacmi kaç mililitredir?
30
40
50
60
Bilmiyorum

19. Maddenin şekil almış haline ne denir?
Cisim
Malzeme
Araç
Alet
Bilmiyorum

20. Aşağıda verilen seçeneklerden hangisinde kütle birimleri(kg-g, g-kg) çevirimi doğrudur?
2500g=25kg
45000g=45kg
5kg=500g
6000g=60kg
Bilmiyorum


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder