23 Şubat 2011 Çarşamba

4. SINIF SOSYAL TESTİ 1

1. Haritayı astığımız zaman haritanın alt tarafı hangi yönü gösterir?
kuzey
güney
doğu
batı
Bilmiyorum

2. - Bir millete ait kültürün yeni nesillere aktarılmasında hangisinin bir önemi yoktur?
dil
savaş
giysiler
gelenekler
Bilmiyorum

3. İnsanlar doğal unsuru etkileyebilirler mi?
Etkileyemez
Etkileyebilir
Doğal unsur insanı etkiler
İnsan da bir doğal unsurdur
Bilmiyorum

4. Aşağıdakilerden hangisi ara yöndür?
Doğu
Batı
Kuzey doğu
Güney
Bilmiyorum

5. Aşağıdakilerden hangisi ara yöndür?
Doğu
Batı
Kuzey doğu
Güney
Bilmiyorum

6. Yüzünü güneşin doğduğu yöne dönen bir kimsenin sağ kolu hangi yönü gösterir?
Kuzeyi
Güneyi
Doğuyu
Batıyı
Bilmiyorum

7. Yönümüzü aşağıdakilerden hangilerine bakarak belirleyemeyiz.
kuşların uçuş yönüne
güneşe
yosunlara
pusulaya
Bilmiyorum

8. Aşağıdakilerden hangisi doğal unsurlar arasında yer alır?
Ev
Okul
Bakkal
Dağ
Bilmiyorum

9. Kutup yıldızı hangi yönü gösterir?
Batı
Güney
Doğu
Kuzey
Bilmiyorum

10. Aşağıdakilerden hangisi yön bulmada kullanılan yöntemlerden biri değildir?
Güneşten yararlanma
Pusuladan yararlanma
Kutup yıldızından yararlanma
Saatten yararlanma
Bilmiyorum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder